Home
Dienasgrāmatas
AN-72 Boogie 2007: Nedēļas griezumā, mūsu dienas un nedienas

Priekšā 5 stundu ceļš uz Vāciju, kur mūs gaida lielā AN-72 lidmašīnā, no kuras plānojas lēcieni līdz pat svētdienai.

Otrdiena

Braucam aiz Costyna mazās mašīnītes un brīnamies par rietumeiropas šoferu pedantisko bet brīžiem tā paša iemesla dēļ arī neloģisko braukšanas stilu - kāda jēga pārkārtoties uz labo joslu, ja pēc 15 sekundēm atkal ir jātiek atpakaļ kreisajā joslā, lai apdzītu auto.

Uz vietas apmācies, stiprs vējš un ik pa brīdim līst. :( Ir laiks iemēģināt jaunieguvumu - radiovadāmās lidmašīnītes. Kā jau "normāli džeki", pēc izmēģinājuma lidojuma ķeramies pie aparātu modifikācijas - tiek nogriezti liekie "izskaistinājumi", ar matu gumiju padarīts smagāks lidmašīnas priekšgals, jo mēs taču labāk zinām, kā visam jābūt! Satiekam Igoru - izpletņlēcējs un basejump-eris no Latvijas. Viņš šeit ir jau 2 dienas un māk pastāstīt, ko un kā darīt.

Lidmašīna ir vienkārši... pārāk lieliska!!! Milzīga reaktīvā lidmašīna, kurā mierīgi var sakāpt vairāk kā 80 izpletņlēcēju - un ierobežojošais ir nevis svars, bet tas, ka izpletņlēcēji negrib "krauties" vairākos stāvos. :) Līdz 4,5-4,7 kilometru augstumam tā tiek aptuveni 7 minūtēs. Salīdzinājumam - AN-28 līdz 4km ceļās ~15-20 minūtēs, bet AN-2 līdz 2,5km "rāpjas" pat pusstundu. Tad nu ir saprotams, kādēļ par lidmašīnu ir tāda sajūsma.

an72_daiga

Pirmajā lidojumā lidojam mēs četri no Latvijas - Kaspars, Daiga, Raitis un Igors. Izjūtas ir burvīgas.

cetri

Trešdiena.

Jāsāk piedalīties formācijās - piesakamies pie instruktora. Pirmā formācija ir beginner grupā - pēc leciena uzreiz ir skaidrs, ka mūsu vieta ir starp pieredzējušākiem putniem. Nākošais leciens ir pieredzējušas grupas aizmugurē, jo instruktors nezin, kā mēs lidojam un grib redzēt mūsu uzvedību gaisā, pirms likt mūs kādā nopietnākā vietā. Jau nākamajā lecienā esam pielikti stipri tuvāk bāzei - tur lidot ir daudz interesantāk un arī atbildība ir lielāka. Milzīgu pieredzi gūstam ar katru lecienu. Formāciju vada Bird-MAn "Top Gun team" - wingsuit ražotāju komanda - ārprātīgi skaists skats, jo arī viņiem ir vienādi koši tērpi.

tg

Vakarā instruktors paaicina mūs nomaļus un jautā, vai nav pretenziju, ja viņš nākošās dienas lēcienā bāzē ieliek mūs. Kaut arī tādas pieredzes mums nav un ir nedaudz uztraukums par milzīgo atbildību, bez īpašas vilcināšanās piekrītam - pretoties izaicinājumam.

Vakarā bik meitenes padancāja, nu tā - nedaudz, pilnīgi nekas īpašs, nemaz alu nedzērām. :)))))))

meitenes

meitenes2

meitenes3

Ceturtdiena.

Satraukušies ierodamies uz briefingu, jo paredzēts lidot bāzē, bet še tev nu bija - instruktors ir aizgulējies, laikam arī alu nedzēra. :) Tā kā neviens cits nav informēts par bāzes maiņu, leciens notiek pa vecam. Savukārt Daiga lec ar mietenēm, veidojot formāciju tikai no dāmām. :)

DnB NORD wingsuit komanda bāzes - barveža :) lomā:

Otrajā lēcienā viss kā plānots - esam bāzē - trajektorija, ātrums, formācijas vadība nodota mūsu rokās. Un veiksmīgi - pēc leciena daudzi "astē" lidojošie nāk klāt un stāsta, ka ir ļoti apmierināti ar izvēlēto ātrumu, trajektoriju - daudziem no šiem 30 cilvēkiem šī ir pirmā reize, kad izdevies veiksmīgi pietuvoties tik lielai formācijai savā vietā.

mark_harris_01

mark_harris_05

mark_harris_09

mark_harris_12

Atkal esam pamanīti un atkal ar pozitīvu attieksmi, kas ļoti palīdz turpmākajos treniņos. Treniņlecienu turpinās, un esam ļoti optimistiski noskaņoti - vieta pasaules rekordā mums praktiski ir garantēta. Mūsu komandas lidojumi ir stabili un precīzi. Kļūdas nepieļaujam un piedalamies visos lecienos, kad vien ir iespēja. Visu uztveram tik nopietni, ka pa visu šo laiku neesam uztaisījuši nevienu "funjump"-u - lēcienu savam priekam. Bet tas arī nav nepieciešams - katrs izdevies leciens formācijā rada tik daudz pozitīvu emociju, ka nekas cits nemaz nav vajadzīgs.

Piektdiena.

Skumjākā diena visa pasākuma! Pēc tam kad esam iekāpuši lidmašīnā, visi tiek izsēdināti ārā un paziņots par 15-20 min pauzi. Tehniķi kaut ko rokas pa lidmašīnas dzinēju. Pēc 15 minūtēm visi tiekam nosūtīti atpūsties uz ilgāku laiku. Vēl neko nenojauzdami, dodamies pusdienot. Pēc neilga mirkļa visi izpletņlēcēji tiek aicināti uz laukumu pie manifesta. Tur paziņo vienīgo vēsti, kurai neesam gatavi - AN-72 lidmašīnas dzinējam ir tehniskas problēmas, nav zināms vai to izdosies salabot. Esam "autā". Līdz šim bijām iedomājušies visu ko - sākot ar to ka wingsuit lecieni atceļas laikapstākļu dēļ, beidzot ar to, ka neizturam konkurenci, lai piedalītos rekordā. Un tieši tajā mirklī, kad viss liekas pilnīgā kārtībā, šī ziņa nāk kā zibens no skaidrām debesīm.

wait

go

Organizatori ziņo, ka jau ceļā ir citas lidmašīnas ir ceļā - AN-2, kas ierodas burtiski pēc dažām minūtēm, un 2 SkyVan, kas ierodas laika gaitā. Bet mēs vēljoprojām spītīgi atsakamies ticēt, ka vienu dienu pirms, iespējams, viena no lielākajiem notikumiem mūsu mūžā, mūs pieviļ tehnika. Nevis pieredzes trūkums, veselības problēmas, vai velns viņu zin kas, bet tieši tehnika, kuru apbrīnojām un uzskatījām par ideālu. Vējš ir liels, mākoņi apmācas, it kā pievienotos mūsu pēkšņajam izmisumam, un šodien tā arī netiek veikts neviens leciens. Vakarā runājamies, ka vēl jau pastāv iespēja, ka lidmašīnu salabos. Kā bultas iznesamies ārā no teltenes, kad sadzirdam AN-72 dzinējus. Bet nekā - tie ir iedarbināti, lai pārdzītu lidmašīnu nomaļus, kur tā netraucēti tiktu labota.

12. Jul 2007 12:17Atpakaļ

Pārējie ieraksti:

An-72 Boogie 2007: Pēdējās divas dienasAN-72 Boogie 2007: Nedēļas griezumā, mūsu dienas un nedienasAN-72 Boogie 2007: Svētdiena atpūtai?AN-72 Boogie 2007: Beļģijas treniņnometne.AN-72 Boogie 2007: IerašanāsDiena pirms izlidošanas.8. diena - mājas7. diena - mājupceļš6. diena - vakara izklaides5. diena - elektrība un boulings4. diena - 4km un masāža :)3. diena - kreņķi un spirāle2. diena - Daigas apmācība un rodeo lēcieni1. diena - ierašanāsKrievijas brauciens: 0.diena - izbraukšana no Rīgas